antenna

2 kids, 1 hond, 1 scheiding, 1 (jongere) man, 1 huis, 1 job en veel chaos

This page is powered by Blogger. Isn't yours?
Friday, August 06, 2004
 
Toek... Toek...toek...
't Is heet . 's Nachts. zet je de ventilator op kalmste stand. Zodanig dat het briesje zachtjes boven je hoofd waait en eindelijk tegen het vroegste uur val je doodop in slaap.

Om dan enkele uren later wakker 'getoekt' te worden door een onbekend geluid dat ergens van buiten komt.
Ik sukkel uit bed, hang half uit het raam en mopper: 'godverdomme, nu is Mark zijn auto-matten aan het uitkloppen. ' Egwa, ik dacht dàt geluid te herkennen dus. Krijg er nu de slappe lach om.

Bon, ik stuif naar beneden , trek in mijn slaap t-shirt de voordeur open en zie.... niks. Maar hoor nog steeds die droge toekken. Ik trippel naar living en vlieg erbinnen... 'wat ben je nu aan het doen M' en zie dat hij in diepe slaap is gevallen in zetel.

Ik ga naar terrasdeur , sta op mijn terras en hoor nog steeds die slagen. 'is er nu iemand hout aan het hakken...' want met die hitte kun je van iedereen alles verwachten. En zeker van onze buren. Super katholieke mensen... met een tikske eraan.

Mark komt even slaapdronken naast me staan. Ik draai me om. Stuif opnieuw naar bed. Daar komt hij ook uit het raam hangen om dan zich af te vragen:'oei, ze zijn mss aan het inbreken'. ikke rap:'en nu ga jij niet de held uithangen. Wat voor een dieven zijn dat begot. Zoveel laweit maken.'

En dan ineens is het geluid gestopt.
Ik 5 minuten later toch wat ongerust:stel je voor dat onze buren uit hun huis willen ontsnappen. Die hebben overal rolluiken. Ik heb me vaak afgevraagd: als daar brand uitbreekt, die gaan nooit van ze leven uit pure paniek hun rolluiken kunnen optrekken.
En wie weet hebben die nu geprobeerd ons te wekken.

Ik heb me omgedraaid en ben verder gaan slapen.
Wetenuwatetwas? K.O.NI.J.NE.N van de buren die tegen bovenkant van hun kot aan het springen waren.